استاندار خوزستان: با پیمانکارانی که از اجرای طرح‌های اربعین عقب ماندند برخورد شود

استاندار خوزستان گفت: تکمیل طرح‌های اربعین ضروری است و با پیمانکارانی که برای اجرای طرح‌ها عقب ماندند برخورد شود و هیچ طرحی از اربعین سال ۱۴۰۲ ناتمام باقی نماند.

استاندار خوزستان: با پیمانکارانی که از اجرای طرح‌های اربعین عقب ماندند برخورد شود

به گزارش موسسه مطالعات اندیشه سازان نور از اهواز، علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان امروز در نشست ستاد استانی اربعین حسینی در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت رفع نقص‌های اربعین اظهار کرد: برای رفع کاستی‌های اربعین از مردم نظرسنجی شود تا با همکاری مردم و مسؤولان شاهد رفع نارضایتی‌ها و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین اربعین باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: از روز بعد از اربعین باید برنامه‌ریزی برای سال بعد انجام شود تا مشکلات در زمان موردنظر به حداقل برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به این نکته که اربعین را نباید تعطیل کرد بیان کرد: کمیته‌های ۱۷ گانه نقص‌های اربعین سال ۱۴۰۲ در حوزه فرهنگی، حمل و نقل، اسکان، تغذیه و اتباع خارجی را شناسایی و برای رفع آنها راهکار دهند تا سال بعد تکرار نشوند.

وی بر ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام اربعین تاکید کرد و گفت: با پیمانکارانی که برای اجرای طرح‌ها عقب ماندند برخورد شود و هیچ طرحی از اربعین سال ۱۴۰۲ ناتمام باقی نماند.

حسینی‌محراب درختکاری مسیر اربعین را ضروری دانست و ادامه داد: درختکاری موجب تغییر چهره مسیر و استراحتگاه‌های زایران می‌شود که باید در این خصوص اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های بین راهی نیز نقص‌های زیادی دارند تصریح کرد: لازم است راهداری نسبت به راه اندازی این مجتمع‌ها اقدام کند تا ضمن زیباسازی مسیر، از تصادفات جاده‌ای جلوگیری و موجب درآمدزایی شود.

استاندار خوزستان گفت: از ظرفیت خیرین برای ساخت مسجد استفاده و در کنار آن با ورود بخش خصوصی استراحتگاه و فروشگاه در نظر گرفته شود.

وی برگزاری نشست بعدی ستاد اربعین در شلمچه و چذابه و اتخاذ تصمیمات عملیاتی در منطقه را خواستار شد و توضیح داد: جاده ماهشهر به آبادان بیشترین واژگونی و تصادفات جاده‌ای را در اربعین داشته که باید تکمیل شود.

حسینی‌محراب خاطرنشان کرد: روشنایی مسیر آبادان به خرمشهر, آبادان به اهواز و خرمشهر به اهواز باید مدنظر قرار گیرد البته این موضوع از طریق معاون اول رییس جمهور هم در دست پیگیری است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: مسیر عبدالخان بعد از جاده سوسنگرد نیز چند پیچ خطرناک دارد که باید تعریض و شانه‌سازی شود زیرا مردم از این مسیر بیشتر استفاده می‌کنند.

پایان پیام/