جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام

اولین «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روز شنبه بیست و دوم اردیبهشت سال جاری در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی آیینی خواهد بود.

جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام

به گزارش موسسه مطالعات اندیشه سازان نور، اولین «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روز شنبه بیست و دوم اردیبهشت سال جاری با ارائه نمونه‌هایی از تولیدات تازه اجرای اذان در دستگاه‌های موسیقی اصیل ایرانی و اجرای برنامه ارکستر «نیایش» به سرپرستی علیرضا امینی با منتخب مجموعه‌ای از آثار حوزه مناجات‌خوانی در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی آئینی خواهد بود.

مهر نوشت:آثار اجرا شده توسط ارکستر «نیایش» در این ویژه‌برنامه به آهنگسازی علیرضا امینی بوده و تنظیم قطعات را نیز ایمان ملکی انجام داده است. ضمن اینکه هاشم احمدوند، سید ابوالفضل عدل، مهدی محمدی، حامد کاظمی و جواد کاپریمی خوانندگان آثار اذان‌ها و آثار منتخب ارکستر نیایش هستند.

مراسم تجلیل از اجرای رحیم موذن‌زاده و نیز احمد مراتب و اهدای لوح‌های یادبود نیز یکی از چند قسمت این برنامه است. ضمن اینکه رونمایی از لوح ثبتی پرونده ثبت اذان‌گویی با موسیقی اصیل دستگاهی آواز ایرانی نیز از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

علیرضا امینی درباره «شب نغمه‌های اذان ایرانی» گفت: من برای اولین بار در پرتو معرفی اجرای نغمه‌های اذان ایرانی به روش پیشینیان که اسناد ضبط شده آن از حدود ۱۱۰ سال پیش موجود است اجرایی را روی صحنه خواهم برد.